2013年2月18日星期一

礼貌的挂电话


 

  开心的假期倏忽之间悄然而过。happy hour 总是太短,一些莫名其妙的电话也会在这时不期而至,搅坏心情,在你抓耳挠腮不知怎样拒绝这些Telemarketer 真挚问候的时刻,学的几句礼貌结束通话终于派上了大用场,不信你也试试。

1. I've really got to go; I'll get back to you when I get the office.

        我真的得了,办公室再打给你。

2. Sorry, I must end the conversation. There's someone on the other line.

        不好意思,不能再说了有另一人在线

3. Sorry, I've got to hang up. My wife'shusband’swaiting for me.

          抱歉,我得挂电话了。我老婆(老公) 在等我。

4. I think I'd better let you go. I'll talk to you later.

          我晚点再打给你,你先忙

5. I have to get back to work. I'll call you later tonight.

        我要工作了。今晚再打给你。

6. Shall we continue this later? I've got a call waiting.

          我们晚一点再继续谈我有电话

7. It's kind of late. Why don't we talk about it tomorrow?

        晚了我们明天再谈

8. I've got to meet a client right now. Can we talk later?

      我现在要去见一个客户。待会儿再谈

9. I won't keep you any longer. Thanks

        我不耽误你时间了

10. Sorry, it's getting late. Can you call again tomorrow morning?

     不好意思,不早了。明天再打来吧

 

当然,回复时也是根据当时具体情况的,不要驴唇不对马嘴,给对方造成不良印象,也许他们会是我们的潜在客户呢。

 

 

没有评论:

发表评论