2013年11月29日星期五

萌娃萌语:Will you marry me?你愿意嫁给我吗?

I was substitute teaching at the time and my hand was asked in marriage by a beautiful bright eyed 5 year old boy…
I kneeled down and asked him if maybe just maybe I was too old for him…
He motioned no with his head and literally love was dripping from his eyes …
I told him that it might be better to wait until tomorrow for my answer. ( I was really hoping he'd forget… )
The next day he comes up to me and asks…
Is it ok if we don't get married anymore?
Immensely relieved, I smiled and said of course it was ok but then I got curious.
I asked: " Why do you not want to marry me anymore?"
He answered: " I have a girlfriend now and she's in grade one."

那时候我正在代课,一5岁的傻小子拉着我的手,用漂亮的大眼睛看着我问了上面那个问题。
我蹲下身,问他,我对他来说,是不是太老了点……
他摇了摇头,对我的爱意在他的眼眸里打转……
我告诉他,最好给我点时间,明天告诉他我的答案(我真以为第二天他就会把这事儿给忘了……)
第二天,他跑过来问我:
如果我不和你结婚了,你能接受么?
我当时就放心了,笑着说没问题,但是我又好奇了。
我问:“为什么你又不要我了?”
他回答: “我交了个小女友,她才一年级。”


没有评论:

发表评论